CMYK - opis z Wikipedii

etykiety cyfrowe
Skrót CMYK powstał jako złożenie pierwszych liter angielskich nazw kolorów.
Końcowa litera K może oznaczać albo literę ostatnią słowa black (czarny; ostatnią, ponieważ litera B jest skrótem jednego z podstawowych kolorów w analogicznym skrócie RGB) bądź skrót key colour (kolor kluczowy).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK

cięcie na gilotynach.Widoczne jest to na separacji CMY

Teoretycznie można uzyskać kolor czarny przez złożenie kolorów C+M+Y, ale w praktyce tak uzyskany kolor czarny jest kolorem ciemno-brudno-brązowym.

Poza tym ekonomicznie nieuzasadnione byłoby drukowanie czarnego tekstu za pomocą składania barw CMY.

Widoczne jest to na separacji CMY i CMYK: aby w pierwszym przypadku osiągnąć efekt finalny należy znacznie więcej zużyć farby drukarskiej niż w przypadku separacji CMYK.

Przy zwiększonym zużyciu farb pojawia się też problem techniczny w procesie druku.
Jednym z nich może być utrudnione schnięcie, a co za tym może iść ? odbijanie w stosie, ścieranie się farby, opóźnienia w dalszej odróbce druku np.
cięcie na gilotynach.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK

Ważna gałąź druku

etykiety cyfrowe Druk reklamowy to jedna z ważniejszych gałęzi druku.

Ogólnie produkty reklamowe, które wychodzą z drukarni są jednymi z najczęściej zamawianych w dużych i małych drukarniach.

Firmy próbują reklamować się na różne sposoby za pomocą różnych materiałów drukowanych; na przykład banery i ulotki wizytówki.
Lub też aklejki reklamowe, które służą do: oznaczania produktów, do etykietowania produktów, do naklejania na samochody oraz na szyby w siedzibach firmowych.
.

Widok do druku:

etykiety cyfrowe