Zabezpieczone maszyny
Są takie inwestycje, które znacznie obciążają nasz budżet, dlatego należy o nie odpowiednio zadbać. Zakup maszyn budowlanych należy do takich inwestycji, dlatego warto pomyśleć o ich ubezpieczeniu. Zazwyczaj bierzmy to pod uwagę już w momencie, gdy wybieramy źródło finansowania danej maszyny. Taka koparka, czy ładowarka sporo kosztuje i zwykle nie finansujemy jej za gotówkę, tylko w ramach pożyczki czy leasingu. W przypadku tego typu produktów oferuje nam się również wspomniane ubezpieczenie i warto z niego skorzystać, zważywszy, że dzięki temu możemy sfinansować ewentualne szkody, jakie w przyszłości mogą pojawić się w związku z jego użytkowaniem.
Podwozie gąsienicowe
Budowa spycharki gąsienicowej
Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:
podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.
Podwozie gąsienicowe
Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki
stabilizatora.
Rama główna
Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka
pojazd gąsienicowy
Ciągnik gąsienicowy
Ciągnik gąsienicowy ? pojazd gąsienicowy przystosowany do ciągnięcia pojazdów bądź urządzeń nie posiadających własnego napędu. Nazwa jego wywodzi się z napędu gąsienicowego, identycznego jak w wojskowych czołgach i był dawniej często używany w rolnictwie do ciągnięcia większych narzędzi rolniczych (pługów wieloskibowych) w Państwowych Gospodarstwach Rolnych. Ciągniki te były przede wszystkim stosowane w trudnych warunkach terenowych, gdzie ciągniki kołowe grzęzły lub traciły przyczepność. Napęd ten stosowany jest jeszcze w spychaczach, koparkach i innych maszynach budowlanych, a także w ciągnikach artyleryjskich.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ci%C4%85gnik_g%C4%85sienicowy