O myjniach i samochodach

ch, z których możemy zgromadzić naprawdę spory arsenał wiedzy dotyczący wymiany części w naszym aucie. Wiele z nich pozwala zobaczyć interesujące nas kwestie niemal na żywo, za pośrednictwem filmu wstawionego przez autora tejże st

O myjniach i samochodach

Własnoręczna wymiana części samochodowych ? dlaczego warto wspomóc się Internetem?

Jak w wielu dziedzinach, również jeśli chodzi o motoryzację, powstaje wiele stron internetowych, z których możemy zgromadzić naprawdę spory arsenał wiedzy dotyczący wymiany części w naszym aucie. Wiele z nich pozwala zobaczyć interesujące nas kwestie niemal na żywo, za pośrednictwem filmu wstawionego przez autora tejże strony. Montaż części wymiennych dzięki nabytej z tego rodzaju filmików wiedzy jest szczególnie wskazany dopiero początkującym fanom motoryzacji. Sporej dawki wiedzy dostarczyć nam mogą także fora internetowe, które gromadzą miłośników czterech kółek i pozwalają na wymienianie się umiejętnościami i doświadczeniem. Zaglądanie na takie forum może mieć również tą zaletę, że dzięki umieszczonym tam informacjom będziemy mogli na przykład zdiagnozować usterkę w naszym aucie.


Co to jest sprężarka?

Sprężarka ? maszyna energetyczna, której zadaniem jest podwyższenie ciśnienia gazu lub wymuszenie jego przepływu (nadanie energii kinetycznej).

W sprężarce ciśnienie ssawne - ps jest nieznacznie niższe od ciśnienia atmosferycznego (na tyle tylko by zachować zdolność ssania), zaś ciśnienie tłoczne pt znacznie wyższe od atmosferycznego, jak na to wskazuje parametr ?.

Sprężarki, w których ps jest znacznie niższe, a pt tylko nieznacznie wyższe od ciśnienia otoczenia, nazywane są pompami próżniowymi.

Sprężarki w czasie pracy wydzielają dużą ilość ciepła, które musi być odprowadzone. Układy chłodzenia sprężarek są podobne do układów chłodzenia silników spalinowych. Dla mniejszych jednostek stosuje się chłodzenie bezpośrednie, dla większych pośrednie z chłodnicą. Sam sprężany gaz w wielu przypadkach jest również chłodzony poprzez chłodzenie między stopniowe (intercooler).

Sprężarki są szeroko stosowane zarówno w przemyśle (napęd różnego rodzaju narzędzi - kluczy pneumatycznych, szlifierek, wiertarek, młotów, piaskowanie, malowanie natryskowe, dystrybucja gazów technicznych, pompowanie opon samochodowych, przetłaczanie gazu ziemnego, podnoszenie ciśnienia w układach turbin gazowych, turbodoładowanie silnika spalinowego), transport materiałów sypkich, jak i w gospodarstwie domowym (chłodziarka, wentylator, odkurzacz, suszarka do włosów, i inne).

W technice występuje często konieczność uzyskiwania stosunkowo wysokich ciśnień sprężanego gazu. Ponieważ gaz jest ściśliwy, więc do jego sprężenia potrzebna jest znaczna ilość energii. Zapotrzebowanie energetyczne procesu sprężania można obniżyć poprzez zastosowanie chłodzenia międzystopniowego. Sprężanie przebiega wtedy w dwóch etapach: wstępnie sprężony gaz przepływa przez chłodnicę międzystopniową (będącą wymiennikiem ciepła), po czym jest dalej sprężany w następnej części sprężarki. Liczba chłodnic może być większa. Jeśli byłaby nieskończenie wielka, chłodzenie byłoby izotermiczne. Zwykle w technice stosuje się jedną chłodnicę międzystopniową. Korzyści energetyczne wynikają z mniejszej pracy sprężania gazu o niższej temperaturze. Wstępnie sprężony gaz (po sprężaniu adiabatycznym) posiada temperaturę odpowiednio wyższą od temperatury otoczenia, więc stosunkowo łatwo jest go schłodzić. Po schłodzeniu praca sprężania (praca pobrana przez sprężarkę do uzyskania odpowiedniego ciśnienia) będzie mniejsza.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Spr%C4%99%C5%BCarka


Nowoczesne auto czy klasyk?

Choć większość osób marzy o posiadaniu drogiego i pełnego wielu gadżetów auta, zazwyczaj jest to jednak niemożliwe. Z drugiej strony, w ciągu ostatnich lat możemy zaobserwować naprawdę wiele szykownych i nowoczesnych samochodów na naszych ulicach. Świadczy to o tym, że często poziom życia kierujących wzrasta, więc mogą się oni zdecydować na lepsze auto. Zdecydowanie jednak najbardziej na topie pozostają niedrogie, klasyczne samochody, które nie są naszprycowane zbyt dużą ilością elektroniki, która mogłaby ulec awarii podczas jazdy. Takie samochody są najczęściej wybierane nie tylko przez świeżo upieczonych kierowców, ale również przez osoby, które mają już wieloletnie doświadczenie za kółkiem.



© 2019 http://c2c.org.pl/