Dla kobiet - o zabiegach kosmetycznych i pielęgnacyjnych

Dodane: 13-01-2017 06:26
Dla kobiet - o zabiegach kosmetycznych i pielęgnacyjnych wosk żoliborz

Fenomen salonów kosmetycznych

Niewątpliwie rosnąca popularność gabinetów kosmetycznych jest związana z tym, że obecnie oferta wielu salonów piękności przerasta oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. W ostatnim czasie kosmetologia bardzo się rozwinęła i pojawiło się wiele nowych sposobów, które pozwalają na jeszcze bardziej skuteczne dbanie o skórę. Niewątpliwie jest to olbrzymia zachęta nawet dla osób, które nie były jak dotąd przekonane do korzystania z usług kosmetyczki. Oferta gabinetów kosmetycznych jest bardzo obszerna także ze względu na to, że salony spa odwiedzają ludzie w każdym wieku i obojga płci. Potrzebne jest więc zróżnicowanie zabiegów i dopasowanie ich do potrzeb klientów. Nic więc dziwnego, że możemy dziś wybierać spośród mnóstwa zabiegów kosmetycznych.


Wiesz skąd pochodzi szampon?

Słowo "shampoo" pochodzi od nazwy tradycyjnego perskiego i hinduskiego masażu włosów z użyciem wyciągów z ziół, a do Europy trafiło dzięki żeglarzom.

Jeszcze na przełomie XIX i XX wieku do mycia głowy wykorzystywano szare mydło, które z uwagi na zasadowy odczyn miało niekorzystny wpływ na włosy - stawały się matowe i trudne do rozczesania. Aby temu zapobiec, stosowano dodatkowo środki o odczynie kwaśnym, np. ocet.

W 1903 r. Hans Schwarzkopf wprowadził na rynek pierwszy szampon w proszku rozpuszczalnym w wodzie, który dzięki niskiej cenie (20 fenigów za saszetkę) szybko zyskał popularność. W 1908 r. asortyment Szwarzkopfa obejmował już szereg szamponów na bazie jajek, dziegciu i rumianku. Od 1909 r. szampony w proszku produkowano w USA - puszka produktu Canthrox kosztowała 50 centów i wystarczała na 15 myć. Według producenta szampon miał zapobiegać łupieżowi, wypadaniu włosów oraz siwieniu.

W 1927 roku, już po śmierci Swarzkopfa, jego firma wprowadziła na rynek pierwszy szampon w płynie, który natychmiast stał się rynkowym przebojem. W kolejnym roku firma opatentowała pierwszą odżywkę do włosów o nazwie Szwarzkopf Haarglanz.

Na lata 40. XX w. przypadł dalszy rozwój rynku szamponów. W USA pojawił się Lustre-Creme - do jego reklamy producent zatrudnił m. in. Marilyn Monroe i Elizabeth Taylor. Slogan reklamowy brzmiał: "cztery na pięć gwiazd Hollywoodu używa Lustre-Creme". Tymczasem w 1949 r. w sprzedaży pojawił się Schauma Swarzkopf, a jego nazwa (niem. Schaum - piana) stała się w RFN synonimem szamponu.

Pierwszy polski szampon w płynie został wyprodukowany w latach 60. XX wieku - nosił nazwę Finezja, a jego producentem była firma Miraculum z Krakowa. Następnie na rynku pojawił się znany do dziś szampon dla dzieci Bambino. 1


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szampon


Pozytywne strony wizyty w salonie kosmetycznym

Profesjonalne zabiegi kosmetyczne, którym możemy poddać się w specjalnych salonach spa mają wiele zalet. Doskonale można to zauważyć na przykładzie wykonywanego w salonach kosmetycznych manicure. Dzięki specjalnym substancjom, które posiada kosmetyczka nasze paznokcie mogą być o wiele ładniejsze, a nałożony na nie lakier dłużej może utrzymywać się na płytce paznokcia. Chociaż istnieje na rynku spory wybór, jeśli chodzi o lakiery do paznokci, to kosmetyczka na pewno posiada o wiele lepszej jakości produkty. Co więcej, niejedna kosmetyczka stwarza na paznokciach prawdziwe arcydzieła, misterne wzroki, co jest na pewno olbrzymią zaletą profesjonalnego manicure, a tego nie jesteśmy w stanie wykonać samodzielnie



© 2019 http://c2c.org.pl/