Wikipedia o zawodzie tajemniczego klienta

www.opinia-kleinta.pl
Zwani tak偶e klientami testowymi, tajemniczymi go艣膰mi, a tak偶e - nies艂usznie - ankieterami, to osoby wykonuj膮ce badania testowe.
Zobowi膮zani s膮 do post臋powania wed艂ug okre艣lonych instrukcji - scenariusz ich zachowania powinien by膰 skonstruowany w spos贸b odzwierciedlaj膮cy zachowanie typowego klienta danej firmy. Za badanie zwykle dostaj膮 wynagrodzenie, kt贸rego wysoko艣膰 jest zale偶na od rodzaju badania, jego trudno艣ci oraz polityki firmy badawczej. Tajemniczy klienci przechodz膮 specjalne szkolenia przed udaniem si臋 na badanie: dotycz膮 one standard贸w obs艂ugi w badanej firmie, aby dobrze wiedzieli, co powinni sprawdzi膰, oraz scenariusza badania.殴r贸d艂o: https://pl.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping

Interpretacja wynik贸w bada艅 tajemniczych klient贸w

www.opinia-kleinta.pl Tajemniczy klienci przeprowadzaj膮 r贸偶nego rodzaju badania ankietowe podczas swojej wizyty w ocenianym sklepie.
Oczywi艣cie robi膮 to w taki spos贸b, aby osoby przez nie badane nie zorientowa艂y si臋, 偶e uczestnicz膮 w badaniu. Dlatego tajemniczy klienci mog膮 posiada膰 przy sobie na przyk艂ad telefony z funkcj膮 nagrywania.
Po przeprowadzaniu bada艅 sk艂adaj膮 oni raporty i sprawozdania, kt贸re czasami wysy艂ane s膮 do pracodawcy drog膮 internetow膮, a innym razem omawiane podczas osobistego z nim spotkania.

Nast臋pnie poddawane s膮 one interpretacji, na podstawie kt贸rej zleceniodawcy wykonywanych bada艅 staraj膮 si臋 poprawi膰 co艣 w jako艣ci swoich us艂ug.

Dzi臋ki temu mog膮 pozostawa膰 konkurencyjni lub poprawi膰 co艣 w jako艣ci swojej pracy.

O badaniach marketingowych w Wikipedii

Badania marketingowe ? usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania podejmowany celem zmniejszenia ryzyka podejmowanych decyzji marketingowych.
Poj臋cie bada艅 marketingowych jest szersze ni偶 poj臋cie badania rynku, a to ostatnie jest og贸lniejsze od poj臋cia analiza rynku. U偶yteczno艣膰 bada艅 marketingowych Umo偶liwiaj膮 one zmniejszenie ryzyka podj臋cia b艂臋dnych decyzji, a tak偶e zdobycia informacji uzupe艂niaj膮cych o szansach na sukces oraz umo偶liwiaj膮 uzyskanie informacji pozwalaj膮cych zidentyfikowa膰 potrzeby i oczekiwania konsumenta, tak by oferta firmy mog艂a te potrzeby i 偶yczenia zaspokoi膰.殴r贸d艂o: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe.

Widok do druku:

www.opinia-kleinta.pl